Klorin Kolam Renang & Tips Aman Dari Klorin

Klorin bisa berbahaya jika terkena secara teratur, terutama untuk perenang. Orang yang mengatakan bahawa air kolam baik untuk meningkatkan respirasi seseorang sepertinya kurang tepat, tidak kecuali kolam renang anda adalah bebas klorin yang hampir tidak mungkin.

Menurut Hobiku Sport ada banyak bahaya ketika kolam renang anda sudah menggunakan klorin sebagai semacam pembersihan dan membunuh bakteria-agen.

Berikut adalah beberapa fakta bahawa anda harus menyedari agar anda dapat kembali kesedaran jika klorin benar-benar dianjurkan untuk anda dan keluarga anda.

• Perenang dibuat untuk berjuang untuk kompetisi mampu menyerap tahap keracunan yang disebabkan oleh klorin pada bila-bila mereka melatih.


• Anak-anak memiliki kemampuan untuk menghirup udara lebih dalam hitungan minit. Oleh kerana itu, mereka dapat menyerap lebih dari klorin dalam kolam berbanding dengan orang dewasa atau remaja.

• Kerana klorin dianggap asam, gigi seseorang dapat mengikis.

• Pernapasan jumlah diatasi klorin cukup untuk menyebabkan mekanisme pernapasan seseorang menjadi hipersensitif kerana itu ia akan memperlihatkan keadaan yang serupa dengan asma.

Tips untuk memiliki keselamatan berenang

Jika tidak mungkin untuk membunuh dengan klorin dan anak-anak anda atau perenang apapun, dalam hal ini, untuk berkaitan dengan air kolam renang anda, anda perlu melakukan beberapa langkah-langkah keselamatan untuk mengurangkan kemungkinan yang terkena klorin.

Tip # 1 – Menahan diri dari over-pengklorinan.

Hanya kayu dengan jumlah yang disarankan oleh pengeluar. Ini adalah cara yang sangat berkesan untuk mengurangkan jumlah klorin di kolam renang anda. Orang-orang ini mentaliti yang untuk dapat membunuh sesuatu, seseorang harus meningkatkan dos, yang bisa sangat salah ketika datang ke klorin. Ini tidak bermakna bahawa kerana klorin dapat membunuh bakteria, anda “akan meningkatkan jumlah yang boleh menghempaskan setiap organisma hidup satu di dalamnya Dengan hanya sedikit klorin,. Air anda sudah dapat selamat dari segala jenis organisma asingyang bisa berbahaya bagi tubuh.

Tip # 2 – Jangan tinggal lama di dalam air.

Berlatih untuk persiapan lomba renang bukan berarti anda lama tinggal di dalam air. Melewatkan kesempatan anda untuk melatih lebih baik. Anda boleh mengurangkan contact renang anda ketika waktu rehat tiba. Anda boleh pergi keluar dari kolam dan menjaga jarak kecuali prakteknya bermula lagi anda harus menganggap hal ini untuk dapat menjaga diri dari segala jenis kesan klorin yang mungkin .. lain saiz yang boleh anda lakukan adalah untuk meningkatkan asupan makanan kaya asid lemak yang akan membantu mendapatkan kembali asid lemak kerana klorin.

Tip # 3 – Mencari alternatif.

Selalu ada alternatif. Ini mungkin tidak harga sebanyak klorin (yang lebih murah) tetapi boleh sama-sama berkesan. Anda boleh melakukan sedikit penyelidikan mengenai alternatif untuk membersihkan kolam renang yang sudah keluar di pasaran.

Setelah kenalan dengan klorin murni, ada tindakan-tindakan tambahan untuk turun untuk menghilangkan bahaya entah itu di kolam, saat mandi dan produk pembersih:

• Pindah ke suatu daerah di mana ada udara segar sedia apabila anda bau klorin.

• flush atau bilas mata anda dengan air mengalir selama 15-20 minit sekali klorin masuk ke mata anda.

Begitulah tips seputar klorin untuk mengurangi bahayanya pada tubuh kita, semoga bermanfaat ya guys.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *